ALBAŃSKI RAJ #1.

by - niedziela, września 30, 2018


Witajcie! Dawno mnie tu nie było, a to dlatego, że miałam trochę spraw na głowie, korzystałam z ostatnich dni 'wolności' i.... zdecydowałam się z psiapsi jechać na wakacje, na których byłyśmy w terminie 5-12 wrzesień! <3 Z racji tego, że musiałyśmy zmontować filmik, przejrzeć wszystkie zdjęcia i zrobić małą selekcję, to wakacyjny post wstawiam dopiero teraz! :)
Długo przeglądałyśmy oferty i myślałyśmy jaki kierunek obrać.. Ostatecznie padło na Albanię! Tam nas jeszcze nie widziano. Oglądając najciekawsze miejsca, plaże, hotel podjarałyśmy się niesamowicie i nie mogłyśmy doczekać się wyjazdu, który miał być już za tydzień.Wszystko miałyśmy już w miarę ogarnięte, oprócz oczywiście pakowania.. Ostatniego dnia trzeba się było jeszcze pożegnać z ekipą, co się standardowo przedłużyło.. :D Z racji tego, że o 2 w nocy trzeba było wyjechać na lotnisko, to ja nie zdążyłam się nawet zdrzemnąć. Wiedziałam, że to będzie ciężki i dłuuuuuuugi dzień, a zarazem mega ekscytujący. Wylot miałyśmy planowo o 7 rano z Warszawy. Cała odprawa i przelot przeszedł pomyślnie. :)




Lot trwał dwie godzinki.  Przywitała nas piękna pogoda i słoneczko! Na lotnisku czekali na nas rezydenci i transfery do poszczególnych hoteli. Nas czekała jeszcze 40-minutowa droga autokarem. Zameldowałyśmy się do pokoi, jednak do 14 musiałyśmy czekać na ich posprzątanie i wejście. Zdążyłyśmy zostawić jedynie walizki, przebrać się i poszłyśmy na pierwszy spacerek w celu zapoznania się z naszą najbliższą okolicą. 




 Wybrałyśmy kurort Durres oraz hotel Perardor, położony ok. 5km od centrum miasta. 
Hotel znajduje się tuż przy plaży oraz głównej ulicy. Na wyciągnięcie ręki są stragany z pamiątkami, przystanek autobusowy, markety, knajpki i restauracje. Nie sądziłam, że będzie tam tak pięknie! 
Już od pierwszych chwil byłam szczerze zachwycona i pozytywnie zaskoczona!





Poniżej nasz piękny widok z tarasu, gdzie jedliśmy wszystkie posiłki.
Akurat wtedy trafiliśmy czasowo na kolację i przepiękny zachód słońca.


Po kolacji przeszłyśmy na pobliskie wesołe miasteczko. Pierwsze co zauważyłyśmy, to przy karuzeli łańcuchowej był zawieszany misiek. Byłyśmy lekko zdezorientowane. Dzieciaki, które się na niej kręcili, mocno się odpychali od huśtawek próbując tego misia dosięgnąć. Później się dowiedziałyśmy, że ten kto go złapie, będzie miał szczęście w życiu. To samo, jeśli zobaczymy powieszonego misia (bądź ku naszemu zdziwieniu czosnek) na hotelu, czy restauracji. Jak widać co kraj to obyczaj! :)



 Będąc jednak zmęczone podróżą, szybko wróciłyśmy do pokoju i poszłyśmy spać. Na następny dzień plan był prosty - do obiadu plażing i smażing, a po obiedzie ,malutki' spacerek do centrum Durres. Tak więc kolejna dawka fotorelacji już w następnym poście! :)


______________________________________
Podoba Ci się post? Zostaw po sobi ślad!
Chcesz być na bieżąco? Zaobserwuj!
Będzie mi baaaaaaardzo miło! :)

You May Also Like

4 komentarzy

  1. do Albanii mnie ciągnie, ale takie wielkie hotele mnie odstraszają, a zwłaszcza kompletny brak plaży, bo cała jest zastawiona parasolami. ale na pewno sam kraj jest piękny i kiedyś tam sami się wybierzemy. :)
    pozdrawiam serdecznie.
    https://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedź, naprawdę warto! Tym bardziej dopóki jest jeszcze tanio.. za parę lat czuję, że na Albanię będzie szał przeogromny! :D Ja nie sądziłam, że będzie tam tak pięknie! Większość hoteli się dopiero buduje, widać, że przygotowują się do przyjazdu turystów i całkiem dobrze im to wychodzi. :) Nie chcesz, to nie musisz rozkładać parasola, a z leżakiem wg mnie mega wygoda. Jednak zależy do jakiej części Albani jedziesz :) W Okolicach Vlory (gdzie miałyśmy rejs na wyspę) to wydaję mi się, że jest dużo spokojniej, mniej jest leżaków, ludzi, jednak plaże tam są kamieniste.. O Sarandzie z kolei słyszałyśmy, że jest mega deszczowa. Poczekaj na więcej fotorelacji, może przyciągnie Cię jeszcze bardziej! Pozdrawiam! :*

      Usuń
  2. Zdjęcia wyglądają jakby były lekko przerabianie filtrami ale to nic ! Albania jest piękna ! :) Nigdy tam nie bylam...moze kiedyś zawitam. Super, że tak dobrze spędziłaś tam czas 👍 Nigdy tez nie lecialam samolotem więc wszystko przede mną 😌 Pozdrawiam i zapraszam do siebie. Link na moim profilu. :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest lekki filterek, ale właśnie taki efekt na zdjęciach chciałam uzyskać :) Jest naprawdę przepiękna!!! Na pewno będę chciała za parę lat tam wrócić i zobaczyć jak się zmieniła :) Gorąco polecam!

      Usuń